CZERWONY.
To kolor pobudzający apetyt dlatego jest bardzo często wykorzystywany w restauracjach typu fast-food, należy do grupy kolorów natarczywych, ale przez to kreuje uczucie potrzeby, sygnalizuje ci, że musisz coś zrobić lub mieć - natychmiast. Jest bardzo często wykorzystywany przy sezonowych obniżkach cenowych - na plakatach, metkach lub na ulotkach. To wyjątkowo energetyczny kolor, który zawsze skupi na sobie uwagę. Stymuluje ludzkie ciało, podnosi ciśnienie krwi i bicie serca.
ZIELONY.
Wywołuje skojarzenia związane z naturą, zdrowiem i spokojem, ale jest również utożsamiany z pieniędzmi i bogatymi ludźmi. Jest często używany przy kampaniach reklamowych znanych marek oraz działań związanych z ochroną środowiska. W sklepach jest wykorzystywany do uspokojenia i zrelaksowania klientów. Kolor zielony zapewnia harmonię i równowagę pomiędzy ciałem, mózgiem, a emocjami.
POMARAŃCZOWY I ŻÓŁTY.
Obydwa kolory podnoszą poczucie radości i zwiększają optymizm. Kolor żółty może doprowadzić dzieci do płaczu, pomarańczowy wysyła sygnał, abyśmy byli ostrożni. Kolory stymują ośrodek mózgu odpowiedzialny za logiczne myślenie, ale używane w nadmiarze mogą wywoływać uczucie niepokoju.
FIOLETOWY.
Kolor fioletowy jest utożsamiany z rodziną królewską, mądrością oraz szacunkiem. Stymuluje ośrodki mózgu odpowiedzialne za kreatywność i rozwiązywanie problemów. Kolor ten jest często wykorzystywany na opakowaniach produktów z branży beauty - zwłaszcza kosmetykach przeciwzmarszczkowych.
NIEBIESKI.
To kolor preferowany przez mężczyzn. Jest utożsamiany z wodą, spokojem i odpowiedzialnością. Daje ludziom poczucie bezpieczeństa i świadomośc, że mogą zaufać marce, która go wykorzystuje. Jest to kolor najczęściej wykorzystywany w biurach i korporacjach. Młodym osobom kolor niebieski kojarzy się z dojrzałością.
BIAŁY.
Powoduje wzrost kreatywności ponieważ pozostawia przetrzeń do działania. Jest utożsamiany z czystością, porządkiem, niewinnością i bezpieczeństwem. U niektórych osób kolor biały może wywoływać bóle głowy.
SZARY.
Kolor jest kojarzony z solidarnością międzyludzką. Jest uważany za kolor praktyczny i ponadczasowy. Używany na stronach internetowych, logach, ulotkach czy bilbordach wywołuje uczucia związane ze starością, śmiercią i depresją.
CZARNY.
Osoby czy firmy używające tego koloru są uważane za silne, stabilne i solidne. Kolor czarny jest kojarzony z autorytetem i inteligencją. Używany zbyt często i w zbyt dużych rozmiarach może przytłaczać psychicznie.